Nytt merkevaredesign for Volkswagen Nyttekjøretøy

Volkswagen T6.1 Transporter
Volkswagen T6.1 Transporter
  • Heinz-Jürgen Löw: – Riktig tid for nytt merkevaredesign
  • Logo, markedsførings- og kommunikasjonsmateriell blir modernisert

Ny logo og en ny, digital kundeopplevelse: Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) innfører sitt nye merkevaredesign, på samme måte som Volkswagen Personbiler.

Menneskene er i fokus. Aldri før har Volkswagen Nyttekjøretøy vært nærmere kundene sine.

– Vi introduserer en oppdatert T6 akkurat nå. Mer digital, tilkoplet Internett og mer tilpasset sin tid enn noen gang, sier Heinz-Jürgen Löw, styremedlem med ansvar for salg og markedsføring hos VWCV.

– Fra starten av 2019, har VWCV overtatt ansvaret for ID. Buzz. For meg, er den det mest emosjonelt appellerende kjøretøyet i ID.-familien. Det finnes ikke et bedre tidspunkt å introdusere et nytt merkevaredesign enn nå, fortsetter Löw.

Tobias Volkmer, sjef for markedsføring hos VWCV, legger til:

– Vår markedsføring blir stadig mer digital og nettbasert. Vi er i bevegelse, og ønsker å nå ut til våre kunder raskt, med en emosjonell forbindelse.

VWCV har vært fullt delaktig i utviklingen av «New Volkswagen». Volkmer fortsetter:

– I denne prosessen har vi vært veldig fokusert på å utvikle et utrykk som passer godt til vår målgruppe. En autentisk tilnærming er viktigere nå enn noen gang.

Endringene blir mer og mer synlige, dag for dag: Alt endres gradvis i denne retningen – fra vårt visuelle språk til hele merkevaredesignet; alt trykt materiell, all digital tilstedeværelse, rebranding av våre forhandlere og ikke minst – den nye logoen.

Dette understreker endringen vårt merke gjennomgår, fra en klassisk produsent av lette nyttekjøretøy, til en tidsriktig tilbyder av fremtidens mobilitetsløsninger.