Karoline HoffDirektør for Kjedeutvikling i Harald A. Møller AS

- Vi skal skape gode kundeopplevelser! sier Karoline. Karoline er direktør for Kjedeutvikling i Harald A. Møller. Kjedeutvikling jobber på tvers av alle merkene, og skal hjelpe forhandlerne våre med å bli enda bedre partnere for våre kunder.

- Vi skal sikre gode kundeopplevelser gjennom å jobbe med deling av beste praksis og benchmarking mellom forhandlere, sertifisering og kontinuerlig forbedringsarbeid, vi skal sikre at retningslinjer følges, og vi jobber med å møte kundene våre på best mulig vis gjennom å profesjonalisere vår kundedialog.

Karoline er utdannet siviløkonom fra NHH, og har bakgrunn fra McKinsey, WiMP Music og Orkla.

Studietid i Bergen
Karoline vokste opp i Trondheim, men ville studere i en annen by. Valget falt på Bergen, og i Bergen ble det en hektisk studenttilværelse der hun blant annet var aktiv i student-TV. En sommerjobb i McKinsey ga mersmak og senere fast ansettelse. Etter rundt fire år i konsulentbransjen, oppsto et ønske om å jobbe mer langsiktig enn man typisk gjør som konsulent. Gjennom en tidligere McKinsey-kollega fikk hun tips om en jobb i WiMP Music, selskapet som nå heter Tidal og eies av Jay-Z.

  • Jeg jobbet med produkt- og forretningsutvikling, og var blant annet ansvarlig da vi lanserte en gratismodell i Sverige, Danmark og Polen. Som prosjektleder innebar oppgavene et ansvar for hele prosessen, fra forretningsmodell- og konseptutvikling, teknisk utvikling, marketing, lansering og analyse i bakkant.
  • Jeg lærte mye om teknologiutvikling som senere har vært nyttig, og blant annet har hatt betydning for at jeg er her i Møller i dag, sier hun.

Spennende mulighet i Møller
Den siste tiden i WiMP Music ledet hun analyseteamet, før det kom en mulighet i Orkla. Her jobbet hun med strategi og forretningsutvikling på konsernnivå i noen år inntil det dukket opp en spennende åpning i Møller. I møtet med Møller ble hun fristet av tre ting:

  • Timingen var perfekt i en ekstremt spennende endringsfase i bransjen.
  • Selskapet er familieeid med eiere som har et langsiktig perspektiv og er tett knyttet opp til virksomheten.
  • Jobben er en blanding av strategisk og operativ rundt det digitale, og en kombinasjon av læring hun hadde med seg fra WiMP, Orkla og McKinsey.

Jobber på tvers av organisasjonen
Kjedeutvikling består av tre avdelinger: Kvalitet, Forhandlerutvikling, og Marketing Operations.

- Vi jobber tett med alle de sterke merkene våre, med Møller Digital, og med hele forhandlernettet. Noe av det mest spennende er det at vi jobber på tvers av hele organisasjonen, og bidrar til å bevege alle i en samlet retning, mot vårt felles mål: Å hjelpe kundene våre til å få en bedre hverdag.

- Vi skal skape gode kundeopplevelser! sier Karoline.